ivy
"spreny, take a look my farm"

Mula menjadi member Facebook pada tahun lepas, mungkin 2 tahun lepas. dah tak ingat. Tapi baru sekarang aktif.

Masih ingat lagi bila kite tanya pelajar dari Michigan Universiti dulu. Mereka tak ada friendster tapi cuma ada facebook. Kite pun pelik, budak2 time tu memang gila dengan Friendster. Tapi tidak bagi mereka. Bila kita berhijrah melawat sepupu di Singapura, kite tanya sepupu kite tu, kusyuk nya dia dengan komputernya. Jawabnya FACEBOOK, sekarang orang fokus facebook shj. Facebook, jika dilihat 1-2tahun lepas sangat kurang member2 kita yang ikut. ada lagi member kite tanya, "facebook? ape tu?". Kite pun jawab, alaa mcm friendster juga. ada yg jawab:"tak biasa dengan aplication facebook..".

Semenjak dari itu, kite pun mula berjinak2 dengan facebook walaupun telah lama berdaftar. Aku cari dan add sini, add sana kengkawan dan mula kenalkan pada mereka, lepas 2-3 bulan baru lah aku dapat rasa mereka dengan geng2 bergelumang dengan Facebook. Tambah2 dengan bahangnya Facebook game. Aduhai. macam2 ada, FarmVille, Restaurant City, Happy Farm... memang ketagihan dorang ni.

Facebook untuk saya sekarang adalah GAME nya.hehe. Memang buat gila dan tak jemu2. Games Playfish terutamanya memang sangat bijak menarik pemain2 mereka hingga tidak terhingga kepuasannya. Kite main Restaurant City, Happy Farm dan Happy Aquarium. Banyak lagi koleksi game yang lain seperti Pet City, Cafe World tapi kita sengaja cuba elakkan. Dah tak daya kite nak handle/tumpukan games2 sebegitu. Cukuplah setakat 3 jenis games.



Game 1:Restaurant City, kite masuk level 29. Kondisi, tidak byk menu dan tauke miskin... hehe :)


Game2: Happy Farm. lvl 14. sederhana aktif, petani miskin juga dan kurang baik hati, suka mencuri }:) dan kurang beri bunga. Spreny pembantu aku dlm kebun ni. THanks hehe.

Game 3: Happy Aquarium, tak sempat nak ambik gambar. susah nak dptkn gmbr dari Happy Aquarium. Lvl 30.dah nak masuk lvl 31. Sgt aktif dan tapi penternaknya juga sgt miskin.hehe :p

Objektif facebook sememangnya tercapai sebab sangatlah ramai member2 aku dari ex-shcool terutamanya SMK Riam yg kite jumpa dlm facebook ni. Ramai yg kite telah jumpa dan add dorang sebagai teman. Jumlah kawan tidak lebih 270 orang. Musim sekarang memang ramai juga add sebab bila dah ketemu sorang.. temu lagi sorang.. biasala tu.

Aplication baru yang kite guna dlm Facebook yang sangat jarang diketahui ramai iaitu Networked Blog. Aplication ni sangat berkesan buat pengguna blogger untuk mempromosikan blog ke dlm facebook tu melalui wall. Tetapi sambutan blog saya melalui facebook ni sangat-sangat-sangatlah kurang sambutan. Mungkin dikalangan member2 ni lebih cenderung berfacebook daripada membaca blog.hehe... kecian..

Anyway, terima kasih buat member setia membaca blog kite. ape2 komen je k.. Bye..

sekian sahaja berita aku tentang facebook.hehe.
Labels: | edit post
1 Response
  1. Spreny Says:

    hehe.... jgn selalu ulang perkataan "miskin" la... haha... mesti terlalu kaya nak cover tu... hehe...


Post a Comment