ivy


Dalam kelaparan, kite jalan2 satu bandar nak makan aper yang kite tak penah makan.Pagi ni i serbu Restauran Shang Hai utk bersarapan sebab disana banyak menu yang boleh kite pilih. Kali kedua i masuk restauran ni dulu mkn roti bakar jer.

Pilihan menu pertama, yi hua pan mian iaitu Pan Mee. Biasanya Pan Mee yang kite makan hanya bertepung sahaja tapi kali ini Pan Mee nya berisikan ikan. haa.. Bila kita makan macam kita makan fish ball .. Berkuahkan ikan bilis dan sayur manis.Dipenuhi juga dengan bebola ikan, taucu kering dan taucu berisi ikan. Bila makan, i bagi 2 BINTANG **. Resepi yang kreatif, tetapi supnya tidak cukup sebati dengan ikan bilis dan bahan2 lain. Harga RM5.50.

Menu yang kedua di belakang tu adalah , Wantan Soup. Wantan dipangil Shui Jiao.. not in Wan Tan(mandarin). Kulit wantan yang membalut isi udang, isi ikan dan cendawan air- mu er. Wantan sup ini sangat banyak isinya dan lebih besar dari wantan biasa. Harga hanya RM3.80. I bagi 4 BINTANG. ****.

Petang ni nak jalan2 cari makan lagi lah.hehe.. lapar dah ni. :P
Labels: | edit post
3 Responses
  1. Spreny Says:

    wow... look nice lo... next time bring me go there la... i wanna try....


  2. ivy Says:

    yah..? hehe look interesting but the taste i think biasa only. anyway, i like Tjg Mlm Pan Mee. more tasty.. the wantan so special only lo. hehe.i will goin post u a lot food..:P
    *ops blog in BM but comment in english ha.. actually very hard for me to post in BM about da food. so kekok.haha.


  3. Spreny Says:

    hahha... why oh....hehe... cz we always talk about food in english gua... actualy sometimes when use malay at here i also will felling kekok too.. :)


Post a Comment