ivy
Hari ni tidak terlepas peluang untuk jalan2 cari makan dan shoping lagi. Ini lah kerja aku time cuti ni. hehe

Sasaran aku pada pagi ni masih lagi ke Restoren Face to Face Noodle. Baru je datang semalam tapi ada banyak lagi menu yang kita nak cuba. Sarapan pagi kite pilih menu Sweet n Spice Pan Mee(dry) RM3.80 , Shui Jiau (wraped prawn n fish wantan)3.80, meat ball RM3.60 soup dengan lo han quo with longanRM2.60(minuman mcm laici kang).



Amboi,Banyak sangat kite order. kekenyangan lah aku makan byk sangat.hehe.. dah tak perasan cuti ni kite memang mengepam badan sampai kembung2 hehe.

Teringatkan my dear aku di Tjg Mlm tu. Tidak terlepas peluang sekali lagi aku mencari apa yang boleh aku beli untuk dia. Masuk ke kedai Pet Shop, beli 2 bungkus makanan Pallet arnab untuk si dia. Sebungkus RM9.80 dan tiba2 tauke kedai kata RM9.00 je. amboi gembiralah sangat sebab dah murah lah tu. Kedai lain ada yang jual RM12.80, aku dah kena, menyesal sangat. Lepas tu ada juga RM10.80. Jadi hari ni kite dah tahu dimana jualnya mknn arnab yang memang favourite my dear aku.hehe. Kat semenanjung kite tak jumpa pallet sebegitu dan my dear aku gelojoh sgt bila dibagi palet tu. (Nanti kelapangan, kite akan wat blog khas yang lebih lengkap mengenai Ping-Ping)

Sempat juga lah tengok, apa eksesori yang sesuai untuk dipakai, aku tengok2 lah stokin/ kasut/pakaian untuk my dear aku.hehe. rasanya tak sesuai dan mahal lah juga. Stokin 4 kaki ni dalam harga lebih RM40.00. hehe. Di luar kedai ada sekumpulan arnab yang nampak dah besar mungkin dlm lingkungan 2-3 bulan begitu.Memang comel2 mcm arnab alahyarham Wen Wen aku yang berwarna brown.hehe. Harga seekor RM30. Spesies Tempatan mix Australia.


"Dont let ur finger licking" amaran kedai binate ni.hehe.nanti dorang sakit.. aku rasa dorang ni haus sangat sebab tu lah nak jilat, kite faham binate ni.hehe.. :)


Malam menjelang lah pula, kite pusing2 di bandar apa nak makan yek? Makanan seafood jadi sasaran. Bila terpandan Salmon Grilled, hehe memang aku mengidam ikan Salmon. Harganya RM15 sahaja. Kira murah lah tu dari lain2 restoren/hotel yang mencecah RM30-RM50 atau lebih.

I letak 4 bintang ####, ikan salmon sangat manis tetapi agak kurang garam.hehe. Saya terpaksa minta hirisan lemon dari bhgn bancuhan air, sebab kalau mkn western, daging ikan ni i biasa dengan lemon. Saladnya sangat sedap dimana kobis yang dikisar dengan salad, lemon dan susu sejat. cewah tau je rahsia ramuan dorang. yelah, kita biasa jalan2 cari makan ni lidah dah bleh scan apa kandungan makanan tu.hehe.


Grilled Salmon Fish
Kite lebih suka rasa ikan salmon yang mentah, yang ada pada Sushi.hehe

Sekian sahaja untuk hari ni. :)
Labels: | edit post
3 Responses
  1. Spreny Says:

    mentah... not good for our health lo... but it taste was nice.. hehe... wow... i saw wen2 at the pic oh.. she was almost same with last time oh.. hehe.. when u saw her.. will u got a felling wanna buy it? but so sad my house cant hav pet..


  2. ivy Says:

    yah, salmon mentah taste so so deliciouce, the meat when i bite really make i wana pengsan.. haha. n so great if we eat with wasabi.
    Look like wen wen, when i c them yesterday. i think of wen wen n very hard for me to buy new with the same colour n call them other name. becos, wen wen leave me a memorable tat i cant forget lo.i not think wana buy, cos now i concentrate with ping ping only. Forget to tell inda blog, i hv went Jbtn Haiwan oso at here n the prosedur oso same with my postingp lace oso.hehe.


  3. Spreny Says:

    haha.. than can post ping2 to live with u soon lo.. hehhe .. Ivy got lelaki with her soon....


Post a Comment