ivy



Air, Tani (tamil) dan Shui (mandarin) adalah sama makna.. iaitu airlah...


Perkataan seumpama ini 'air' sangatlah sinonim dengan masyarakat di sekitar Tmn Mutiara. Kawasan penduduk yang padat disitu dengan kapasiti air yang terhad menyebabkan penduduk sukar mendapat bekalan air mencukupi.. cewah, macam pengacara Aduan Rakyat TV3 pula.. hehe

Topik air ini juga hangat dikalangan guru2, yela masa cuti sekolah masalah air ini tiada. tapi masuk je hari persekolahan masalah air ini kembali teruk.. mana taknya semua family nak pakai air.. bapak nya.. mak nya dengan anak2 sekali nak mandi sebab nak pergi sekolah.

Ada yang mengatakan masalah air ini disebabkan paip selalu pecah... betul ke? Adalah seorang kawan kite yang kite kenal gitu2 je.. suami nya bekerja di syarikat besar perpaipan di sini. Katanya masalah air ini disebabkan pemasangan paip di bawah dasar laut merentas ke Menumbok.. betul ke?

 erm.. apa apa pun.. simpanlah air sebanyak-banyaknya dalam tong ke.. jimat2 lah guna air tu. Bila ada air terus dari paip.. kite cuci segala rumah tu.. cuci baju, mop lantai, mandikan arnab aku.. cewah.. hehe...


haa.. itu dia.. arnab aku yang suka mandi.. pembersih binatang ni. hehehe

Words of today...
"Aneh tani onne.."    =    "Abang, air satu.."
(bahasa yang aku selalu pakai kat kedai india..hehehe)

ok.. itu je post utk hari ni.. chaow....
| edit post
Reactions: 
0 Responses

Post a Comment