ivy
Cuti seminggu ni apa plan you all? ada yang Cuti-Cuti Malaysia lah, ada plak yg duduk umah jer. Inilah masanya untuk berehat dan mengembalikan tenaga yang telah haus bekerja.hehe. Tidak lupa ada lagi sisa-sisa kerja yang tak siap boleh la kita cover2 dalam tempoh cuti ni. Dah beri peluang seminggu tu.. kalau tak siap juga, tak tau lah i nak kata.

Lokasi percutian yang aku pilih adalah Miri. Miri adalah bandaraya yang cukup pesat berkembang memang tepat dengan penjenamaan iaitu Bandar Pelancongan. Di bandar sahaja sudah cukup banyak kedai2 yang semakin hari semakin bertambah. Apatah lagi macam Parkson, B Boulevard dan Mall. Jadi lokasi untuk bershoping itu sudah tentu dapat memenuhi kalian yang dtg ke Miri. cewah, macam agen pelancong pulak aku. Tapi ..memang betul, lokasi yang strategik tidak penuh wujud perkataan JAM kerana sistem flyover dan jalan yang agak teratur memudahkan kita bergerak ke sana sini dengan cepat. Sebab itu, kita tidak teragak untuk tertumpu satu lokasi dan bleh bebas bergerak pi sana sini tanpa fikirkan sesak.

Seminggu ditinggalkan binatang kesayangan aku.. "ha itu dia keluar..pjg umur" aku longgokan kangkong dan bayam di dalam bekas air, sekantung baja, rumput kering dan banyak bekas air.. selama ini sy pernah meningalknnya sampai 3 hari. nak try 7 hari camana plak.hehe. memang bercadang nak hantar ke Jbtn Veteriner, tapi takut penyakit tersebar2 risau juga la.. jadi lebih selamat dia duk dlm umah ni jer...

(lepas sampai miri nanti aku upload image)

oklah...daa... cadang nak jalan 9.30am. brekpes kat McD jer la.. nak kemas brg ni.. lum siap2 lagi.. huhu..


0 Responses

Post a Comment