ivy

Amat beratlah untuk kita meninggalkan rumah di hujung minggu ini... Hujung minggu adalah waktu yang sangat bermakna buat aku untuk beristirehat dan meluangkan masa bersama Ping2. Tidak ketinggalan kite dengan Cgu Veronica yang mengajak aku ke Kursus Kenali Dislexia di Shell Membedai amatlah berguna. Bagi 25 orang peserta yang awal tidak akan dikenakan pembayaran RM100. Siapa cepat dia free ler.. Apa lagi aku pun nak ler.. Orang nak bagi ilmu jgn menolak ler.


Kursus yang dianjurkan sepenuhnya oleh Persatuan Dislexia Malaysia dan diberi kursus oleh Puan Sariah Amirin yg telah cukup lama berkecimpung dengan pelajar pemulihan dan orang2 dislexia di Malaysia. Pengalaman yang  diberikan telah membuka mata dan hati kami semua tentang bagaimana orang Dislexia menjalani kehidupan seharian mereka. Dislexia secara mudahnya .dari struktur otak yang berlainan dimana anugerah dari Tuhan. Cara pemikiran mereka yang sangat menabjubkan ini sangat disanjung oleh masyarakat dunia... seperti Tom Cruise.. Albert Einstein.. ramai lg.






 

Jangan hairan pula.. kite memang sangat kagum dengan cikgu2 Perdana dr SMK Mutiara ni sanggup turun padang untuk mengikuti kursus ni.. Cgu Hygenus.. Cgu Veronica.. Baguslah.. memang sangat tidak rugilah hari Sabtu kite kan.. Dapat meluangkan masa bermain nyanyi2, borak2 tukar fikiran sambil timba ilmu semasa kursus ni. Memang bestlah korang. hehehe.





Habis je kursus.. sijil tetap diberi.. Sijil Dislexia.. adeler maknanya tu. org yg dpt sijil tu je tau.hehe.. Tamat kursus dengan seisi bergambar.. kite terus je pi Parkson beli present.. beli kek harijadi... cewah.. saper harijadi agaknya yek.. haa ini jawapannya..






Gelaplah pulak gambar ni.. yela.. labtop aku ni tada software2 bleh edit2 photo..Ada masa aku install ler...

Lepas aktiviti berkejar2 dgn Sugar dier yg manja tu... potong kek..kite kuar mkn kat luar..


balik umah penat giler...senyum dlm tido...memang best hari sabtu ni..

0 Responses

Post a Comment