ivy
Sarawak ICT Ecpo pada 4-6 Disember ini telah memberi peluang kite untuk memantau harga dan menambah koleksi barangan IT. hehe .Notebook kecil adalah barang dalam kehendak yang paling bawah dalam koleksi kotak hati ni. Sebenarnya tidak terfikir pula kita keluar dari bangunan Stadium ini dengan membiarkan tangan kosong. Notebook/Netbook kata orang, entahlah.. “buta IT ke aku, tak tau ni. Beli je tu”. Hehe.


Semua notebook yang bersaiz begini mempunyai harga yang lebih kurang sama sahaja, cuma kelebihan pada setiapnya berlainan seperti penggunaan window 7, kemampuan battery, warranty dan sebagainya. Sekecil2 notebook ada yang memiliki ketahanan bateri sehingga 7 jam. Tidak lupa juga bagi Portable Hardisk yang melangkaui 500GB hanya pada harga kurang RM230. Zaman dahulu, HDisk mudah alih ini sangatlah mahal mencecah RM500.


Berfikir panjang untuk membeli HD, kenapa tidak aku beli je notebook kecil ni. Lagilah senang untuk aku. Dengan membawa labtop gergasi aku seberat 2.3kg tu. Ke hulu hilir aku bawa dengan saiz beg yang besar kemudian aku pun . “ahh...beli je notebook kecil”.


(Permukaan hadapan)

Malas hendak cerita panjang, akhirnya aku beli MSi ni dengan syarikat Boulevard IT dengan harga yang dalam lingkungan sama dengan yang lain iaitu RM1099 sahaja!



(Serba putih dan panjang tidak melebihi 30cm)

Harga dah cantik, aku minta ini itu tambah software baru macam Photoshop, Firefox, Real Player, Ulead, ACD see, Games dan yang sewaktu dengannya. Tunggu mereka install semua software kita sempat lagi memilih 6 jenis freegift, dorang bagi CD Album, Pencuci LCD, Beg Notebook berjenama MSi, Balutan beg Notebook lagi, 2 Mouse, Headphone dan Keypad cover. Kite Tanya Cooling Fan, dorang kata takda. Herm sungguh itu, kita happy jugak lah dengan memiliki notebook comel yang serba putih ini dengan pelbagai free gift yang dorang beri.




(barang tambahan 'free gift' 6 item)

Kelebihan notebook MSi ini boleh tahan lah juga seperti mempunyai ciri2 yang sangat lasak seperti tahan gegaran, tekanan sehingga 25kg, suhu mencecah -10'C hingga 65C dan byk lagi yang disenaraikan. Tidak lupa MSi dibekalkan web cam, turbo bateri sehingga 5 jam, wireless berkesan 802.11, 2.5 HD dimana ciri2 ni semua ada dan lebih dari notebook biasa punya dulu. hehe.

Meleret panjang hanya cerita notebook ini sahaja, sudahlah I nak tutup cerita. nk try2 buka kembara notebook baru kita ni.hehehe. Best juga Games nya... Chicken Invaders sound dan screen effect buat kita berada dlm tu..! daddaadaada....!


Labels: | edit post
0 Responses

Post a Comment